ingrijire varstnici

Aceste 5 principii sunt folosite în Marea Britanie de către comisia care guvernează calitatea îngrijirii, CQC (Care Quality Commission). Cele 5 principii sunt folosite de către toate centrele de îngrijire, spitalele si agențiile de îngrijiri la domiciliu.

Sunt întrebări pe care toți ar trebui să ni le punem. Răspunzând acestor întrebări ne putem da seama la ce nivel este un centru de îngrijire.

Orice centru de îngrijire trebuie să fie:

Sigur

Eficient

Cordial

Responsabil

Bine condus

După inspecție comisia acordă un calificativ fiecărui principiu.

calificativ exceptional

Excepțional – centrul de îngrijire oferă o îngrijire la cele mai înalte standarde

calificativ bun

Bun – centrul de îngrijire oferă o îngrijire bună și se ridică la așteptările noastre

necesita imbunatatiri

Necesită îmbunătățiri – Performanța centrului de îngrijire nu este cum ar trebui; sunt lăsate instrucțiuni clare cu ce trebuie să facă pentru a își imbunătăți performanța. Termen: 6 luni

inadecvat

Inadecvat – centrul de îngrijire pune rezidenții la risc; au fost identificate abuzuri; s-au luat măsuri împotriva conducerii

Mai jos vom dezvolta pe scurt fiecare principiu.

Sigur

sigur

Când spunem că centrul de îngrijire este Sigur înseamnă că rezidenții sunt în siguranță, protejați de orice fel de abuz. Centrul de îngrijire identifică toate riscurile pentru a reduce la minim sau la zero accidentele ce se pot evita ușor.

Vă reamintim cele mai importante tipuri de abuz întâlnite în centre de îngrijire: fizic, psihologic, financiar, discriminare de orice fel, instituțional, neglijență, sexual, sclavie modernă și neglijare de sine.

1 – Sunt rezidenții protejați de orice fel de abuz prin sistemele, procesele și practicile pe care centrul de îngrijire le are?

2 – Cum sunt identificate posibilele riscuri la care pot fi supuși rezidenții? Cum sunt reduse la minim sau la zero aceste riscuri? Există un plan pentru fiecare din riscurile identificate, în caz că totuși se întâmplă? (Plan de evacuare în caz de incendii, calamități, acces la substanțe ce pot fi dăunătoare sănătății, arsuri, electrocutare, securitatea unităților, pană de curent, sistemul de încălzire defect, stop cardiac, etc.)

3 – Au angajații acces la toate informațiile necesare pentru a putea acorda o îngrijire adecvată și tratamentul corect fiecărui rezident?

4 – Există un sistem bine pus la punct pentru administrarea medicației? Fiecare rezident primește DOAR medicația prescrisă de medic, la ora prescrisă fără să fie omisă nicio doză (exceptând refuzul sau cazuri excepționale).

5 – Centrul are toate avizele la zi, este un mediu sigur din punct de vedere al infecțiilor nozocomiale. Mâncarea este gătită conform standardelor. Bucătăria respectă normele de igienă.

6 – Când se întâmplă accidente (pentru că este un loc de muncă și suntem oameni, toți greșim) există dovezi că se iau măsuri ca acel accident sau acea greșeală să nu se mai repete?

Persoanele în vârstă sunt vulnerabile, expuse la abuz, lipsite de apărare și sunt dispuse la accidente. Centrele de îngrijire trebuie să fie transparente și oneste. Fiecare greșeală trebuie asumată și discutată cu rezidentul sau familia. Automat se implementează un plan ca acea greșeală sa nu se mai repete. Un centru de îngrijire care spune ca nu a avut erori ori accidente nu este unul sincer.

Eficient

eficient

Când spunem că centrul de îngrijire este Eficient ne referim la faptul că rezidenții primesc îngrijirea, tratamentul și suportul de care au nevoie, având rezultate bune. Centrul de îngrijire promovează o calitate bună a vieții. Centrul de îngrijire are dovezi solide pentru a demonstra asta.

1 – Sunt nevoile rezidenților identificate iar îngrijirea și tratamentul sunt acordate conform acestora? Exemplu: toți angajații implicați în îngrijire știu cine este diabetic, rezidentul X este alergic la polen, rezidentul Y are probleme de echilibru iar rezidentul Z are probleme la înghițire; fiecare detaliu contează iar dacă nu se ține cont de aceste informații viața acelui rezident poate fi pusă în pericol.

2 – Cum este evaluată starea fiecărui rezident? Starea lor trebuie evaluată în fiecare oră, o dată pe zi, săptămânal, o dată pe lună, depinde de severitatea bolii. Toate asistentele medicale cunosc bolile importante de care suferă fiecare rezident și la ce interval trebuiesc aceastea evaluate. Rezidenții au acces la medic; centrul poate accesa specialiști dacă este nevoie (stomatolog, dietician etc.)

3 – Cum se asigură centrul de îngrijire că fiecare angajat are experiență, calitățile și cunoștințele necesare pentru a acorda îngrijire, suport și tratament într-un mod eficient?

4 – Cât de bine lucrează angajații intre ei? Cât de bună este echipa formată din angajați și cât de eficient lucreaza cu echipele din afară (doctori, ambulanță, spitale, asistenti sociali, preot, dentist etc.)

5 – Cum sunt rezidenții încurajați să trăiscă o viață sănătoasă? iar pentru cei care trebuie ca centrul de îngrijire să ia hotărâri cum sunt luate acestea în favoarea rezidentului?

6 – Este cerut acordul rezidentului la fiecare intervenție? Orice intervenție împotriva voinței unei persoane este abuz și se poate pedepsi prin lege. Dacă rezidentul nu are capacitatea să ia decizii atunci trebuiesc explorate alte opțiuni. Familia trebuie implicată în luarea deciziilor. Este recomandat ca aceste decizii sa fie documentate și semnate de ambele părți.

Cordial

cordial

Când spunem că centrul de îngrijire este Cordial ne referim la faptul că toți angajații tratează rezidenții cu afecțiune, blândețe, bunătate, respect, compasiune, oferă suport emoțional și nu fac discriminări.

1 – Cum se asigură centrul de îngrijire că angajații tratează rezidenții cu blândețe și intr-un mod respectuos? Există un registru cu toate plângerile înregistrate? Cum te-ai simți dacă ți-ai vizita mama într-un centru de îngrijire și din greșeală ai auzi cum un angajat țipă la ea? Ce ai face? Ce ai spune și cui?

2 – Sunt opiniile rezidenților luate în considerare de către angajați și conducerea centrului de îngrijire? Sunt rezidenții lăsați să ia decizii în privința îngrijirii pe care o vor primi?

3 – Cum este respectată demnitatea și intimitatea rezidenților? Sunt informațiile private ținute în siguranță?

Responsabil

responsabil

Când spunem că un centru de îngrijire este Responsabil ne referim la faptul că acționează prompt la schimbările de sănătate a rezidenților. Se iau măsuri din timp, nu se așteaptă până e prea târziu.

Exemplu: dacă un rezident imobilizat la pat are pielea roșie, atunci se iau măsuri imediate pentru impiedicarea apariției unei escare de decubit; rezidenții sunt cântăriți cel puțin o dată pe lună iar daca se observă scaderi în greutate mai mari de 2 kilograme se incepe imediat un plan nutrițional.

1 – Ce fel de îngrijiri personalizate primesc rezidenții? Corespund nevoilor lor?

2 –  Centrul de îngrijire ia în considerare nevoile speciale al fiecărui rezident?

3 – Primesc rezidenții îngrijire și tratament la timp? sau trebuie să aștepte?

4 – Sunt plângerile luate în considerare de către centrul de îngrijire? cum sunt acestea folosite pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor oferite?

Bine condus

bine condus

Când spunem că un centru de îngrijire este Bine condus ne referim la faptul că persoanele care conduc o unitate (asistente medicale), conducerea și modul cum este condus centrul de îngrijire, în general, asigură îngrijiri personalizate, la standardele cele mai înalte. Centrul de îngrijire promovează ideile noi, inovația, se asigură că angajații învață constant lucruri noi. Centrul de îngrijire are o cultură deschisă. Numai avand porțile deschise și fiind transparenți se poate elimina stigma care există de mulți ani.

1 – Există o conducere competentă care să asigure continuitate și îngrijire la standarde înalte?

2 – Există o viziune clară și o strategie credibilă pentru a oferi îngrijire la standarde înalte?

3 – Există o cultură în centrul de îngrijire care tinde spre a oferi îngrijire la standarde înalte?

4 – Există responsabilități clare? Fiecare angajat are rolul lui clar pentru a demonstra că totul este bine organizat de către conducere?

5 – Există procese clare pentru a demonstra că performanța angajaților este evaluată și unde sunt probleme se încearcă rectificarea lor?

6 – Sunt rezidenții, familiile, angajații și partenerii externi implicați în luarea deciziilor ce privesc calitatea îngrijirii?

7 – Există sisteme bine puse la punct care demonstrează că centrul de îngrijire oferă posibilitatea angajaților să își dezvolte aptitudini noi?

8 – Există metode clare prin care informațiile importante sunt transmise angajaților? Ședințe? Pierderea de informații poate afecta calitatea îngrijirii acordate.

Sperăm că acest articol vă poate ajuta în luarea unor decizii. Dacă doriți mai multe informații ne puteți contacta la adresa de email contact@ingrijire-seniori.com sau prin Forumularul de Contact

5 principii simple după care se poate conduce un centru de îngrijire